Zoek in veelgestelde vragen naar onderwerpen

Zorg dat aanvragen compleet en juist zijn, zo voorkom je dubbel werk en bespoedig je het beoordelingsproces.

Plaats bij voorkeur geen opmerkingen in de aanvraag. Deze zorgen er voor dat je aanvraag niet automatisch zal worden verwerkt bij de geldverstrekker.

Wil je een aanvraag wijzigen? Maak dan geen nieuwe aanvraag aan, maar wijzig de eerste versie in je adviespakket

Je ontvangt bij elke stap van het proces zowel een bericht per HDN als een email van Skydoo. De meest actuele status van zowel dossiers als documenten kan je bovendien altijd vinden in de Skydoo webapplicatie.

Documenten - Hoe kan ik documenten indienen?

Indienen van documenten kan op twee manieren:

  • Via je adviespakket als dat DA/DX berichtenverkeer ondersteunt
  • Anders kun je de documenten uploaden via de Skydoo webapplicatie

Denk bij het indienen van documenten aan de volgende vereisten:

  • De toegestane formaten van een document zijn PDF, TIFF of JPG
  • Scan documenten in met een resolutie van 300 DPI
  • Zorg dat bestanden niet groter zijn dan 30 MB
  • Lever per opgevraagd dossierstuk slechts 1 document aan. Indien dit document onvoldoende informatie biedt voor de geldverstrekker, dan zal deze een extra dossierstuk opvragen
  • Lever dossierstukken die uit meerdere pagina’s bestaan (b.v. een koopcontract), altijd als 1 bestand aan
  • Voorkom dat een waarmerk over de tekst wordt gezet
  • Voorkom dubbel uploaden

Bekijk ook onze video voor het uploaden van dossiers en documenten

 

 

 

Skydoo kan documenten om technische redenen afwijzen (b.v. bij een slechte scan) of omdat de inhoud van het document niet overeenkomt met de verwachting. Controleer het ingediende document in beide gevallen:

  • Constateer je dat het document inderdaad niet voldoet, dien dan een nieuwe versie in;
  • Als het document naar jouw mening in orde is, dan hoef je geen actie te ondernemen. Het document wordt (in de huidige versie van Skydoo) altijd doorgestuurd naar de geldverstrekker.
Voor toegang tot de webapplicatie van Skydoo wordt het gebruik van Google Chrome of Mozilla Firefox geadviseerd.
Internet Explorer kan ook worden gebruikt, maar is minder stabiel.

NB: De nieuwe browser Edge van Windows 10 geeft lay out problemen in de webapp; het gebruik van Internet Explorer onder Windows 10 wordt niet ondersteund. Wij adviseren het gebruik van Google Chrome of Mozilla Firefox.

Bepaal de aard van je probleem :

Heb je inhoudelijke vragen over een afwijzing van een aanvraag of een document: neem dan contact op met de geldverstrekker

 

Aegon logo footer 058 – 24 43 400

Heb je vragen over het gebruik van Skydoo of heb je technische problemen:
neem dan contact op met de Skydoo Supportdesk op

Telefoonnummer:  085-2733140

BLG logo footer 046 – 47 88 195 
of acceptatie@blg.nl
RegioBank logo.fw 030  29 14 340
NN logo footer 010 – 51 30 245
SNS logo footer Via het u bekende nummer

Heb je vragen over het gebruik van Skydoo of heb je technische problemen:
neem dan contact op met de Skydoo Supportdesk op

Telefoonnummer:  085-2733140

 

 

Zoekwoorden : Hulp,help,helpdesk,vragen,hulp op afstand,teamviewer,meekijken,

Skydoo heeft een koppeling met Taxcon, de webservice van HDN die gevalideerde taxatierapporten opvraagt bij NWWI.

Zodra de getekende offerte bij Skydoo is ingediend, vraagt Skydoo het taxatierapport op via Taxcon. Indien een gevalideerd taxatierapport via deze dienst beschikbaar is, dan ontvangt Skydoo dit rapport rechtstreeks en wordt het (na beoordeling) doorgestuurd naar de geldverstrekker. Het taxatierapport kan daarna eventueel via de webapp worden gedownload. Zowel over het opvragen van het rapport bij Taxcon als over de ontvangst hiervan, word je via email geïnformeerd.

Het voordeel van deze dienst is tweeledig: het rapport komt rechtstreeks vanuit een gevalideerde bron en wordt (meestal) aangeleverd in een formaat dat digitaal uitgelezen kan worden door Skydoo (searchable PDF). Vandaar dat er geen taxatierapport meer kan worden geüpload zodra het vanuit Taxcon is ontvangen.

Soms worden 2 of meerdere taxatierapporten opgevraagd door de geldverstrekker. Skydoo stuurt deze verzoeken door naar Taxcon die ze, indien beschikbaar, allemaal aanlevert.

De volgende geldverstrekkers werken momenteel met Skydoo:

        Aegon
        BLG Wonen
        Nationale-Nederlanden
        RegioBank
        SNS Bank
        SNS Huisselectie (alleen te gebruiken door SNS filialen)

Om Skydoo te kunnen gebruiken, moet je:
  • Aangemeld zijn voor het gebruik van Skydoo. Het Skydoo aanmeldformulier is op te vragen bij je accountmanager
    (of vaste contactpersoon) van een van de aangesloten geldverstrekkers. Met dit formulier kun je je in een keer aanmelden voor alle geldverstrekkers
  • Een adviespakket gebruiken dat HDN ondersteunt en aangesloten zijn bij HDN
  • Om de Skydoo webapplicatie te gebruiken, moet je het HDN-certificaat installeren in je webbrowser.
    Raadpleeg hiertoe de Handleiding HDN-webcertificaat.

Handleiding.fw

In het verleden was het nodig om de Skydoo plug-in te installeren om Skydoo te kunnen gebruiken. Dit is niet meer nodig. Indien je de plug-in nog hebt geïnstalleerd, dan adviseren we je om deze te de-installeren: zie de FAQ hieronder.
Om te controleren of je bent aangemeld voor het gebruik van Skydoo voor een bepaalde geldverstrekker:
  • Log in op de webapp bij de geldverstrekker die je wilt controleren.
  • Indien je kunt inloggen dan betekent dit dat je bent aangemeld voor het gebruik van Skydoo voor deze geldverstrekker. De aanvragen die je stuurt naar deze geldverstrekker, worden dan altijd door Skydoo beoordeeld.

Aan het gebruik van Skydoo zijn op dit moment voor het intermediair geen kosten verbonden.
Mochten de gebruikersvoorwaarden in de toekomst wijzigen, dan word je hierover geïnformeerd en heb je altijd de mogelijkheid om het gebruik van Skydoo te beëindigen.

In de Skydoo webapplicatie kun je de actuele stand van je lopende hypotheekaanvragen inzien. Een extra functionaliteit van de webapplicatie is de mogelijkheid tot het uploaden van dossierstukken. zie hiertoe FAQ:  Documenten - Hoe kan ik documenten indienen?

Ga naar www.skydoo.nl > inloggen gebruikers > klik op de betreffende geldverstrekker. Om te kunnen inloggen, dient je HDN-certificaat geïmporteerd te zijn in je browser.Raadpleeg hiertoe de Handleiding HDN-webcertificaat

Handleiding.fw

Open de webapp en klik op Dossiers, in het overzicht met alle dossiers kun je boven elke kolom een zoekterm invoeren. Bijvoorbeeld de naam of het adres. Klik vervolgens op Enter.

Alle adviespakketten die HDN ondersteunen, zijn geschikt om gebruik te maken van Skydoo.

In het verleden was het nodig om de Skydoo plug-in te installeren om Skydoo te kunnen gebruiken. Dit is niet meer nodig.
    Het de-installeren van de Skydoo plug-in kan als volgt:

        Ga naar het Configuratiescherm
        Klik op Programma’s en onderdelen
        Klik op Skydoo

    Weet u zeker dat u Skydoo wilt verwijderen? Klik op Ja.

Skydoo hoef je niet te installeren, maar voor het gebruik van de Skydoo webapplicatie moet je jouw HDN-certificaat installeren in je webbrowser. Raadpleeg hiertoe de handleiding voor het HDN browsercertificaat hieronder.


 Handleiding.fw

    

Bij het verzenden van een hypotheekaanvraag controleert HDN-Poortwachter of deze aanvraag naar Skydoo moet worden gestuurd.
Indien in HDN-Poortwachter is aangegeven dat jij bent aangemeld voor Skydoo en de geldverstrekker een van de Skydoo deelnemers is,
dan wordt dit volledig automatisch verzorgd. Alle vervolgberichten (offerte-, status- en documentberichten) worden op dezelfde via Skydoo gestuurd.

Wij adviseren je altijd de laatste software updates van je adviespakket te installeren. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je HDN-certificaat jaarlijks wordt verlengd. Hierover ontvang je van HDN automatisch bericht

Raadpleeg voor alle informatie over installatie en onderhoud van HDN www.hdn.nl/service

HDN certificaten moeten jaarlijks worden verlengd. Hierover ontvang je van HDN automatisch bericht. Let op: kies bij het verlengen niet voor de optie: ‘Aanvragen nieuw certificaat’ maar voor ‘Vernieuwen bestaand certificaat'
Skydoo beoordeelt zowel de hypotheekaanvraag als de ingediende dossierstukken.
Daarnaast ondersteunt Skydoo bij het verzamelen van ingediende documenten, door b.v. het taxatierapport op te vragen bij een gevalideerde bron.
Deze documenten hebben het voordeel dat ze 100% betrouwbaar zijn en vereenvoudigen het werk van het intermediair.
Aanvraag: de beoordeling wordt uitgevoerd op basis van de acceptatieregels van de betreffende geldverstrekker.
Daarnaast raadpleegt Skydoo externe bronnen zoals BKR, NHG, NBWO, het Kadaster en voert het een controle uit op mogelijke fraude via FPS.
 
Documenten: Skydoo controleert of het document aan de vereisten voldoet (zie Documenten indienen) en leest de
gegevens waarna validatie zal plaatsvinden.
Na de controle door Skydoo worden zowel de aanvraag als de documenten definitief beoordeeld door de geldverstrekker.
Eventuele bevindingen van Skydoo worden via HDN en email gemeld. Afhankelijk van de bevindingen kun je een gewijzigde aanvraag
of een betere versie van het document indienen.
Skydoo informeert je op twee manieren.

- Via HDN door middel van statusberichten (SX).

Deze berichten worden automatisch in je adviespakket ontvangen, mits je in je pakket het volgende hebt aangegeven: voorkeur retour = per HDN.

- Via email.

Emails worden verstuurd naar het emailadres dat is opgegeven in je adviespakket.

Skydoo negeert eventuele vrije tekst / opmerkingen in de aanvraag, maar bij de geldverstrekkers zal een geplaatste opmerking tot gevolg hebben dat de aanvraag niet automatisch wordt beoordeeld. Hierdoor ontstaat vertraging.

Bij gebruik van Skydoo bestaat de keten tussen intermediair en de geldverstrekker er als volgt uit:
  • Adviespakket
    Hiermee verzorg je de hypotheekaanvragen en eventueel het indienen van documenten.
  • HDN (Hypotheken Data Netwerk)
    Dit vormt de infrastructuur waarover de HDN-berichten tussen de partijen worden verzonden.
  • Skydoo
    Voert beoordelingen en controles uit op aanvraag en documenten die bestemd zijn voor de geldverstrekker.
    Door deze directe beoordeling, ontvang je sneller een bericht als er fouten zijn ontdekt.
  • Skydoo webapplicatie
    Hierin zie de status van de dossiers en kun je eventueel documenten uploaden.
  • Midoffice van de geldverstrekker
    Hier worden de door Skydoo gecontroleerde aanvragen en documenten ontvangen en verder verwerkt.
    Bij technische problemen in de keten adviseren je om eerst te achterhalen waar het probleem zich voordoet en daarna contact op te nemen met de betreffende ondersteuner.
In de keten met Skydoo worden de volgende berichtsoorten uitgewisseld.
  • AX: Hypotheek aanvraagbericht
  • SX: Statusbericht
  • OX: Offertebericht
  • DA: Documenten aanvraagbericht
  • DX: Documentbericht
Ondersteunt jouw adviespakket geen DA/DX-berichten, dan kun je de documenten uploaden in de Skydoo webapp.
Een aanvraag aanmaken en verzenden doe je zoals je gewend bent. Zorg er wel voor dat je de juiste installaties hebt gedaan: zie hiertoe FAQ : Installatie - Hoe installeer ik Skydoo?
De hypotheekaanvraag wordt verzonden via HDN, het afleveren bij Skydoo duurt maximaal 30 minuten.

Na ontvangst van de aanvraag stuurt Skydoo een statusbericht (via HDN) en een email met de melding:

  • HDN: Offerte aanvraag ontvangen
  • Email: Aanvraag in behandeling genomen door Skydoo

Na beoordeling van de aanvraag ontvang je hierover eveneens vanuit Skydoo bericht:

  • HDN: Offerte aanvraag in behandeling genomen
  • Email: Hypotheekaanvraag is doorgestuurd naar geldverstrekker of
  • Email: Hypotheekaanvraag afgewezen door Skydoo

Ook in de webapplicatie kunt je de actuele status van elk individueel dossier zien.

Als je aanvraag door Skydoo is afgewezen, dan kan je een gewijzigde aanvraag indienen. Wij adviseren hierbij om de nieuwe aanvraag als 'wijziging' op de afgekeurde aanvraag in te dienen.
Alle gegevens worden dan in Skydoo opgeslagen bij het oorspronkelijke dossier; dat is overzichtelijk.
Als je ervoor kiest om een geheel nieuwe aanvraag in te dienen, dan wordt een tweede dossier in Skydoo gestart.
Mocht je hiervoor kiezen, dan adviseren we je om het eerste dossier te annuleren in Skydoo. De geldverstrekker wordt hierover dan automatisch geïnformeerd.
Indien je van mening bent dat de aanvraag onterecht is afgewezen, neem dan contact op met de geldverstrekker.

De meest voorkomende redenen van afwijzing zijn:
  • Het bedrag aan overlijdensrisicoverzekering moet minimaal de overschrijding kunnen afdekken.
  • De totale lening bedraagt meer dan maximaal toegestaan ten opzichte van de marktwaarde.
  • De enige toegestane verzekeraar bij financiële dekking is <geldverstrekker>.
Skydoo heeft de acceptatieregels in opdracht van de geldverstrekker ingeregeld. Opmerkingen over deze acceptatieregels kun je het beste melden bij de betreffende geldverstrekker. Alleen bij technische fouten kun je contact opnemen met de Skydoo Supportdesk

Een aanvraag annuleren kan door het betreffende dossier te openen in de Skydoo webapplicatie. Klik vervolgens op de button [Annuleren aanvraag] rechtsboven in het scherm en voer de reden van annuleren in. De geldverstrekker wordt hierover automatisch geïnformee

 

Wij adviseren hierbij om de nieuwe aanvraag als 'wijziging' op de geoffreerde aanvraag in te dienen. Alle gegevens worden dan in Skydoo opgeslagen bij het oorspronkelijke dossier; dat is overzichtelijk.
Als je ervoor kiest om een geheel nieuwe aanvraag in te dienen, dan wordt een tweede dossier in Skydoo gestart. Mocht je hiervoor kiezen, dan adviseren we je om het eerste dossier te annuleren in Skydoo. De geldverstrekker wordt hierover dan automatisch geïnformeerd.
In de Skydoo webapplicatie kun je de meest actuele status van je dossier inzien.
Skydoo informeert je over elke wijziging in de dossierstatus via email en via een statusbericht (HDN).

Een dossier kan de volgende statussen hebben:

  • Aanvraag in behandeling bij Skydoo
  • Offerteaanvraag afgewezen (door Skydoo of door Geldverstrekker)
  • Aanvraag in behandeling bij Geldverstrekker
  • Wachten op (aanvullende) stukken
  • Geannuleerd door intermediair
  • Offertetermijn verloopt
  • Dossier ter acceptatie bij geldverstrekker
  • Dossier finaal akkoord
  • Offerteaanvraag niet te verwerken
  • Akte gepasseerd
  • Dossier beëindigd

Skydoo beoordeelt hypotheekaanvragen op basis van de acceptatieregels van de geldverstrekker. Hierbij is afgesproken dat bepaalde bevindingen leiden tot een Stop: de aanvraag wordt in dat geval niet aangeboden aan de geldverstrekker. Andere bevindingen gelden als Waarschuwing of worden slechts ter informatie gemeld aan het intermediair. In deze gevallen wordt, de aanvraag wel doorgestuurd naar de geldverstrekker.

Documenten worden eveneens beoordeeld en kunnen ook leiden tot een Stop. Zie hiervoor het onderdeel ‘Wanneer wordt een document afgekeurd?’

Indien Skydoo de aanvraag heeft afgewezen, wordt deze niet doorgestuurd aan de geldverstrekker. De reden van afwijzing wordt via email en een statusbericht gemeld. Afhankelijk hiervan is een vervolgactie noodzakelijk:
  • Als blijkt dat je klant niet in aanmerking komt voor een hypotheek bij de desbetreffende geldverstrekker dan kun je de aanvraag annuleren. De geldverstrekker wordt hierover automatisch geïnformeerd.
  • Als blijkt dat de aanvraag onvolledig of onjuist is ingediend, dan kun je de aanvraag aanpassen en opnieuw insturen naar Skydoo. Zie hiertoe Aanvraag indienen.
Als je van mening bent dat de aanvraag correct is en onterecht is afgewezen, neem dan contact op met de geldverstrekker. Skydoo heeft de acceptatieregels in opdracht van de geldverstrekkers ingeregeld. Uitsluitend in opdracht van de geldverstrekker zal Skydoo de acceptatieregels aanpassen.
De volgende documenten worden op dit moment door Skydoo geanalyseerd:
  • Taxatierapport van de woning
  • Laatste loonafrekening
  • Kopie identiteitsbewijs (identiteitskaart)
  • Kopie identiteitsbewijs (paspoort)
De overige documenten dienen eveneens via Skydoo te worden ingediend. Skydoo beoordeelt deze documenten niet, maar stuurt ze direct door naar de geldverstrekker.  
Zodra de geldverstrekker heeft aangegeven welke documenten moeten worden ingediend, dan kun je dit op de volgende manieren doen:
  • Via je adviesapplicatie, als die DA/DX-berichten ondersteunt: je ontvangt dan een DA-bericht waarin alle aan te leveren dossierstukken zijn opgegeven. Per dossierstuk kun je dan een DX-bericht aanleveren, welk automatisch naar Skydoo wordt gestuurd.
  • Via de Skydoo webapplicatie: klik in het betreffende dossier op het subscherm Dossierstukken, waar je de documenten kunt uploaden.

Let bij het indienen van documenten altijd op de vereisten. (zie topic: Welke vereisten zijn er voor het indienen van documenten? )

Je kunt alleen opgevraagde documenten indienen. Dat is geen beperking van Skydoo, maar een eis van HDN.
Indien je een extra document wilt indienen, neem dan contact op met de geldverstrekker. Die kan ervoor zorgen dat het overzicht met opgevraagde documenten wordt uitgebreid. Pas daarna kan je die op de gebruikelijke wijze indienen.
Let bij het indienen van documenten altijd op de volgende vereisten:
  • De toegestane formaten van een document zijn PDF, TIFF of JPG;
  • Scan documenten met een resolutie van 300 dpi;
  • Scan documenten rechtop zodat ze (na beoordeling door Skydoo) eenvoudig leesbaar zijn voor de acceptant;
  • Zorg dat bestanden niet groter zijn dan 30 MB;
  • Lever per opgevraagd dossierstuk slechts 1 document aan. Indien dit document onvoldoende informatie biedt voor de geldverstrekker, dan zal deze een extra dossierstuk opvragen;
  • Lever dossierstukken die uit meerdere pagina’s bestaan, altijd in één bestand aan;
  • Voorkom dat een waarmerk over de tekst wordt gezet;
  • Voorkom dubbel uploaden;
  • Indien Skydoo tegelijkertijd meerdere documenten krijgt aangeboden, dan kan de verwerking enige minuten duren. Dubbel uploaden betekent dat de verwerking nog langer duurt.

Open het betreffende dossier in de Skydoo webapp en ga naar het subscherm Dossierstukken.
Na het indienen van een document verstuurt Skydoo een nieuwe versie van een DA-bericht naar je adviespakket, waardoor je ook daar de status van het document kunt inzien.

 Afhankelijk van het ingediende document kan het de volgende statussen krijgen:

  • In behandeling: deze status wordt direct na ontvangst van een document gegeven;
  • Voorlopig akkoord: voor een beperkt aantal documenten kan Skydoo deze status geven. Dit gebeurt als alle benodigde informatie is aangetroffen en is goedgekeurd. Let op: de geldverstrekker dient altijd een definitief akkoord te geven;
  • Ontvangen: documenten die niet door Skydoo worden beoordeeld of die niet de status Voorlopig akkoord hebben gekregen, krijgen deze status;
  • Afgekeurd en opnieuw aan te leveren: indien een document op basis van acceptatieregels is afgekeurd, omdat het slecht gescand is of omdat er een verkeerd document is ingediend, dan krijgt het deze status.

In het dossier kun je bij het subscherm Dossierstukken van elk document zien welke status het heeft. Hier is het ook mogelijk om per document een overzicht van beoordelingsresultaten te downloaden via Dossieranalyse. Het DTA-rapport geeft een overzicht van alle documenten en de bijbehorende bevindingen. Dat is handig om te bewaren bij uw eigen dossier.

Een document kan in de volgende situaties worden afgekeurd:

  • Het aangeleverde document komt niet overeen met het verwachte documenttype.
    Skydoo verwacht bijvoorbeeld een taxatierapport, maar er wordt een paspoort of een blanco A4-tje aangeleverd. In dat geval zal het aangeleverde document worden afgekeurd.
  • Vanwege slechte kwaliteit van de scan is de informatie niet uitgelezen.
    Skydoo verwacht dat documenten aan bepaalde eisen voldoen, bijvoorbeeld gescand met een minimale resolutie van 300 dpi. Indien de scan niet aan de eisen voldoet, wordt het document afgekeurd.
  • Er ontbreekt cruciale informatie om het document volledig te kunnen beoordelen.
    Skydoo controleert of alle velden ingevuld zijn om het document op basis van de acceptatieregels te beoordelen. Indien er velden missen die cruciaal zijn voor deze beoordeling dan wordt het document afgekeurd.
  • Op basis van de acceptatieregels.
    Skydoo controleert de inhoud van het aangeleverde document op basis van acceptatieregels die door de leden zijn opgesteld. Indien er op basis hiervan Stops worden geconstateerd, dan wordt het document afgekeurd.

Skydoo controleert overigens ook of de informatie uit het aangeleverde document overeenkomt met de informatie uit de aanvraag. Indien er op basis hiervan Stops worden geconstateerd, dan krijgt het document de status Ontvangen, maar wordt er wel een verzoek gedaan aan de intermediair om een nieuwe aanvraag in te dienen.

In alle gevallen zal in de berichtgeving (via het DA bericht, e-mail en de webapp) een duidelijke instructie worden gegeven over de benodigde vervolgactie(s) voor de adviseur. 

Elk document dient apart te worden ingediend om de volgende redenen:
  • Behoud van overzicht: alle partijen weten zo of elk opgevraagd document ook daadwerkelijk is ingediend;
  • Automatische beoordeling van het document kan alleen als het document in 1 bestand wordt ingediend. Indien een document uit meerdere pagina’s bestaat, zorg er dan voor dat het als 1 document wordt gescand.

Als je een nieuw document indient terwijl je bij het voorbehoud al een document had ingediend, dan wordt het oude document overschreven. Als je het van belang vindt om beide documenten in te dienen, neem dan contact op met de geldverstrekker. Zij kunnen een extra document opvragen dat je vervolgens op de normale manier kunt indienen. 

Elk document dient als 1 bestand te worden ingediend. Dit is een vereiste.
Indien het document uit meerdere pagina’s bestaat, zorg er dan voor dat je het als 1 document scant. De meeste scanners ondersteunen het samenstellen van 1 PDF bij het inscannen van een document dat uit meerdere pagina’s bestaat. Indien je scanner dit niet ondersteunt, dan kun je ook een PDF merge-tool gebruiken om de losse bestanden te bundelen tot 1 bestand, voordat u het indient.
Kies voor de optie ‘Herstellen instellingen’ rechtsboven in de webapp onder Skydoo_Webapp.

Om in te loggen op de Skydoo webapp dien je een geldig HDN-certificaat te hebben en dient deze als browsercertificaat geïnstalleerd te zijn. Zie hiertoe de handleiding HDN-webcertificaat.

Handleiding.fw

De volgende melding wordt gegeven als je de webapp hebt geopend, maar er enige tijd geen gebruik hebt gemaakt:

  • Uw sessie is verlopen. Sluit je browser helemaal af en log opnieuw in.

Indien het afsluiten van je browser niet mogelijk is (b.v. omdat je andere pagina’s open wilt houden), dan kun je een nieuwe sessie van je browser openen. Klik met je rechter muisknop in de taakbalk op de huidige browser en kies voor één van de volgende opties:

  • Internet Explorer: InPrivate-navigatie starten
  • Google Chrome: Nieuw incognitovenster
  • Mozilla Firefox: Nieuw privé venster
Onderstaande foutmeldingen hebben als mogelijke oorzaak dat je HDN-certificaat is verlopen. Vernieuw je certificaat of vraag een nieuwe aan. Voor meer informatie zie Handleiding HDN-webcertificaat.
Handleiding.fw
 
  • Fout tijdens het verbinden met <geldverstrekker>. Skydoo.nl. kan niet beveiligd communiceren met peer: geen algeme(e)n(e) versleutelingsalgoritme(n). Foutcode: ssl_error_no_cypher_overlap.
  • De webpagina op https://XXXX.skydoo.nl/skydoo/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres. Foutcode: ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH

 

Probeer een van onderstaande acties:
  • Controleer of het webadres http://www.skydoo.nl/ correct is ingevoerd
  • Zoek de pagina via een zoekmachine.
  • Vernieuw de pagina na een paar minuten.
Vanwege beveiligingsmaatregelen kun je de inlogpagina van Skydoo alleen bereiken vanaf de website www.skydoo.nl of vanuit uw eigen (lokale) favorieten. Elke andere link (vanaf bijvoorbeeld een intranetpagina) wordt geblokkeerd.

Fout 1045 is een algemene foutmelding, meestal veroorzaakt door problemen met verbindingen of rechten op de client en server. De oorzaak van deze melding dient onderzocht te worden door de systeembeheerder of HDN.

Neem contact op met de Skydoo Supportdesk. Zij kunnen proberen om dit samen met HDN te verhelpen

Deze melding kunt u negeren.

Achtergrondinformatie: als het document is ingediend bij Skydoo, dan wordt deze beoordeeld door DTA. In een enkel geval verloopt dit proces niet foutloos, waardoor de melding verschijnt. Het document wordt in deze gevallen altijd doorgestuurd naar de geldverstrekker, zodat zij het document kunnen beoordelen. Het resultaat van de beoordeling door de geldverstrekker ontvang je altijd via Skydoo.

Gebruik je Internet Explorer 11: pas dan de instellingen in de browser aan via Extra > Instellingen voor compatibiliteitsweergave > voeg skydoo.nl toe > kies voor Sluiten en herstart de browser.

NB: De nieuwe browser Edge van Windows 10 geeft lay out problemen in de webapp; het gebruik van Internet Explorer onder Windows 10 wordt niet ondersteund. Wij adviseren het gebruik van Google Chrome of Mozilla Firefox.

Gebruik in uw browser de tabbladen optie en open elke maatschappij 1 keer via de inlogpagina.
Zo kunt u switchen tussen de maatschappijen via het tabblad bovenin de browser zonder elke keer uit te hoeven loggen.

U kunt deze niet compleet verwijderen in Skydoo u kunt wel gebruik maken van een filter optie in de dossiers.
Linkboven in de dossierlijst kiest u om bv alleen de aanvragen te laten zien die in behandeling zijn bij de geldverstrekker.
Let wel op dat deze filter ingesteld blijft staan en dat u dan mogelijk andere aanvragen niet meer ziet dus vergeet niet af en toe te switchen