In het weekend van 9 t/m 12 maart wordt Skydoo 2.17 in productie genomen.
Skydoo is daardoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 21.00 uur; de werkzaamheden duren tot uiterlijk maandagochtend 7.00 uur.
Berichten die gedurende de installatie worden ontvangen, worden bewaard en automatisch verwerkt zodra Skydoo weer beschikbaar is. De Skydoo webapp is gedurende de installatie niet bereikbaar, waardoor b.v. documenten niet kunnen worden geüpload. Zodra de installatie gereed is, worden de ontvangen berichten weer verwerkt en is de webapp weer bereikbaar.
In Skydoo 2.17 zijn o.a. de volgende aanpassingen doorgevoerd:
Aanpassing specifiek voor acceptanten
In het weekend van 15 t/m 18 december wordt een nieuwe versie van Skydoo in productie genomen. Skydoo is daardoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 21.00 uur; de werkzaamheden duren tot uiterlijk maandagochtend 7.00 uur.
Berichten die gedurende de installatie worden ontvangen, worden bewaard en automatisch verwerkt zodra Skydoo weer beschikbaar is. De Skydoo webapp is gedurende de installatie niet bereikbaar, waardoor b.v. documenten niet kunnen worden geüpload. Zodra de installatie gereed is, worden de ontvangen berichten weer verwerkt en is de webapp weer bereikbaar.
In Skydoo 2.16 zijn o.a. de volgende algemene aanpassingen doorgevoerd:
Aanpassingen specifiek voor acceptanten:
De release van Skydoo 2.15 staat gepland in het weekend van 15 t/m 18 september. Skydoo is daardoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 21.00 uur tot uiterlijk maandagochtend 7.00 uur. In Skydoo 2.15 zijn o.a. de volgende aanpassingen doorgevoerd:
De release van Skydoo 2.14 staat gepland in het weekend van 14 t/m 17 juli. Skydoo is daardoor niet bereikbaar vanaf vrijdagavond 21.00 uur; de werkzaamheden duren tot uiterlijk maandagochtend 7.00 uur.
In Skydoo 2.14 is een beperkt aantal aanpassingen doorgevoerd:
De release van Skydoo 2.13 staat gepland van 19 t/m 22 mei 2017. Skydoo is daarom niet bereikbaar van vrijdagavond 19 mei 21.00 uur tot uiterlijk maandagochtend 22 mei 7.00 uur.
Skydoo 2.13 staat voornamelijk in het teken van aanpassingen aan de nieuwe versie van HDN (17.0). Daarnaast wordt een beperkt aantal aanpassingen doorgevoerd:
De release van Skydoo 2.12 staat gepland van 10 maart t/m 13 maart 2017. Skydoo is daarom niet bereikbaar van vrijdagavond 10 maart 21.00 uur tot uiterlijk maandagochtend 13 maart 7.00 uur. De volgende verbeteringen en aanpassingen worden onder andere opgenomen in deze release:
Skydoo hecht veel waarde aan de ervaringen en feedback van haar gebruikers. Die ontvangen wij door nauw samen te werken met acceptanten en door iedere maand een bezoek te brengen aan een aantal adviseurs. Daarnaast hebben wij onlangs een kleinschalige adviseursenquête afgenomen. Het onderzoek geeft inzicht over het gebruik, de ervaringen en de verbeterpunten van het platform.
Onderwerpen die opgenomen zijn in het onderzoek zijn bijvoorbeeld het gebruik en het gebruiksgemak van het platform in het aanvraag en acceptatieproces, het gebruik van de Skydoo Webapp, ervaringen met de Skydoo Support Desk, de manier waarop men statusmeldingen en terugkoppelingen ontvangt en communicatie via nieuwsbrieven en tips.
De uitkomsten worden gebruikt als input voor het verbeteren en doorontwikkelen van de Skydoo dienstverlening. Het onderzoek loopt de komende maanden nog door, waardoor meer adviseurs benaderd zullen worden.
Het gebruik van het Skydoo platform blijft stijgen, zo tonen de hypotheekaanvraag en -acceptatiecijfers over het jaar 2016. In het afgelopen jaar werden namelijk circa 15% meer hypotheekaanvragen via Skydoo verwerkt dan in het jaar daarvoor. Momenteel wordt maar liefst een derde van alle hypotheekaanvragen via Skydoo behandeld. Ook het aantal documenten dat via Skydoo geautomatiseerd verwerkt werd, maakte een flinke groei door. In het jaar 2016 werden circa 1 miljoen documenten verwerkt, dat is 21% meer dan in 2015.
Het afgelopen jaar heeft Skydoo verschillende aanpassingen doorgevoerd om het platform te verbeteren. Naast de algemene aanpassingen en verbeteringen in de releases is het afgelopen jaar samen met de leden gewerkt aan het optimaliseren van het documentenproces door op de meest gebruikte documenten verbeterde controlestappen toe te passen.
Op 17 december wordt Skydoo 2.11 in gebruik genomen. In deze versie zijn de volgende aanpassingen doorgevoerd:
- NHG normen 2017; deze worden automatisch geactiveerd op 1 januari
- SNS huisselectie: uitgebreid met een geldverstrekker
- De Skydoo webapp is op een paar punten aangepast, waardoor o.a. meer info wordt getoond bij Hypotheekgegevens
- Verbeteringen in de afhandeling van documenten, zodat dit sneller en stabieler verloopt
- Diverse overige technische en functionele verbeteringen
De release van Skydoo 2.10 staat gepland van 14 t/m 17 oktober 2016. Skydoo is daarom niet bereikbaar van 14 oktober 21.00 uur tot uiterlijk 17 oktober 7.00 uur. De volgende verbeteringen en aanpassingen worden onder andere opgenomen in deze nieuwe release:
Per 1 september maakt a.s.r. geen gebruik meer van Skydoo. Aanvragen en documenten worden niet meer verwerkt.
Wij adviseren u om het HDN-nummer van a.s.r. in uw adviesapplicatie te wijzigen van 314957 naar 200044.
a.s.r. verzoekt u om documenten voor zowel bestaande als nieuwe dossiers te uploaden via uw eigen adviespakket of gebruik te maken van E-Accello.
Voor vragen kunt u contact opnemen met uw accountmanager via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
De afgelopen tijd is de Taskforce Documenten doorgegaan met het optimaliseren van het documentenproces in Skydoo nadat in maart de eerste verbeterde controlestappen voor Taxatierapporten waren doorgevoerd.
Dezelfde verbeterde controlestappen worden de komende tijd ook toegepast op kopie identiteitsbewijs (per 12 augustus), het saldobiljet schuldrest woning(en) en acceptatiebevestiging verzekeringspolissen (beide per 29 augustus).
Wat merk je daarvan?
Adviseurs hebben gemerkt dat zij sneller terugkoppeling ontvangen over de acceptatie of afwijzing van een aangeleverd taxatierapport. Dit zullen zij ook gaan merken bij een kopie identiteitsbewijs, het saldobiljet schuldrest woning(en) en acceptatiebevestiging verzekeringspolissen. De terugkoppeling bevat altijd een duidelijke statusupdate inclusief instructies over de benodigde (vervolg) handelingen.
Doordat er strenger gekeken wordt naar de documenten, wordt voorkomen dat acceptanten onjuiste documenten aangeleverd krijgen. Zij zullen alleen nog documenten ontvangen die Voorlopig Akkoord zijn of die nog handmatig beoordeeld moeten worden.
De volgende situaties zijn mogelijk:
a. Het aangeleverde document komt niet overeen met het verwachte documenttype;
b. Vanwege slechte kwaliteit van de scan is de informatie niet uitgelezen;
c. Er ontbreekt cruciale informatie om het document volledig te kunnen beoordelen;
d. Op basis van de beleidsregels;
e. Het document en de aanvraag komen niet overeen.
In alle gevallen zal in de berichtgeving (via het DA bericht, e-mail en de webapp) een duidelijke instructie worden gegeven over de benodigde vervolgactie(s). Het is daarom van groot belang dat de berichtgeving goed in de gaten gehouden wordt.
Vervolg
We blijven doorgaan met verbeteringen en komen snel met een nieuwe update.
Komend weekend staat de release van Skydoo 2.8 gepland. Daarom is het Skydoo-platform vanaf 27/05 21:00 uur tot uiterlijk 30/05 07:00 uur buiten gebruik. De volgende verbeteringen en aanpassingen worden onder andere opgenomen in deze nieuwe release:
Per 14 maart maakt a.s.r. (tijdelijk) geen gebruik meer van Skydoo. Nieuwe aanvragen en wijzigingen op bestaande aanvragen worden daardoor niet in Skydoo verwerkt.Bestaande aanvragen blijven beschikbaar in Skydoo. a.s.r. verzoekt u om documenten voor zowel bestaande als nieuwe dossiers te uploaden via uw eigen adviespakket of gebruik te maken van E-Accello.
Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met a.s.r. Contact Center Bancair: 030 – 278 278 2.
De afgelopen maanden is de Taskforce Documenten (bestaande uit een groep acceptanten van de verschillende geldverstrekkers) druk bezig geweest met het verbeteren van het documentenproces in Skydoo. Vanaf 21 maart worden de nieuwe en verbeterde controlestappen doorgevoerd, deze zijn opgenomen in de Skydoo 2.7 release. Door middel van deze verbeterde controlestappen worden documenten automatisch door Skydoo gecontroleerd en worden alleen de uitzonderingen nog handmatig bekeken door acceptanten.
Wat ga je daarvan merken?
Als adviseur zal je vanaf 21 maart merken dat je sneller terugkoppeling ontvangt over de acceptatie of afwijzing van een aangeleverd document. In die terugkoppeling krijg je een duidelijke statusupdate inclusief instructies over de benodigde (vervolg) handelingen.
Doordat er strenger naar de documentatie gekeken wordt, wordt voorkomen dat je als acceptant onjuiste documenten aangeleverd krijgt. Je zult alleen nog documenten ontvangen die Voorlopig Akkoord zijn of die nog handmatig beoordeeld moeten worden.
Concreet gezien gaan de verbeterde controlestappen leiden tot de volgende situaties na het indienen van documenten:
In alle gevallen zal in de berichtgeving (via het DA bericht, e-mail en de webapp) een duidelijke instructie worden gegeven over de benodigde vervolgactie(s). Zeker na 21 maart is het van groot belang dat de berichtgeving goed in de gaten gehouden wordt.
Vervolg
Het taxatierapport is het eerste document waarvan verbeteringen in de acceptatieregels worden doorgevoerd. De komende tijd zullen de overige veelgebruikte documenten volgen zoals ID-bewijzen, paspoorten en loonstroken. Verdere details en informatie over de tijdslijnen volgt.
Op 21 maart staat de release van Skydoo 2.7 gepland. De volgende verbeteringen en aanpassingen worden onder andere opgenomen in deze nieuwe release en dragen bij aan de verbeterde werking en gebruiksgemak van Skydoo.
Algemene aanpassingen en verbeteringen
Aanpassingen en verbeteringen in de Skydoo webapp
Uitrol van release Skydoo 2.7
De werkzaamheden voor de release van Skydoo 2.7 staan gepland van 18 maart (21:00 uur) tot uiterlijk 21 maart (07:00 uur). Tijdens de werkzaamheden is de webapplicatie niet bereikbaar waardoor onder andere documenten niet geüpload kunnen worden. Berichten die gedurende deze periode worden ontvangen, worden door Skydoo bewaard en verwerkt zodra de werkzaamheden zijn afgerond.
Indien er vragen of onduidelijkheden zijn, horen wij dit graag. Daarvoor kan telefonisch, per mail of via de chat contact opgenomen worden met Skydoo Support.
Skydoo heeft samen met de Taskforce documenten (een aantal acceptanten van de geldverstrekkers) het huidige documentenproces onder de loep genomen. Naar aanleiding van een uitgebreide analyse worden er verbeteringen doorgevoerd in de analysesoftware en de acceptatieregels.
Deze verbeteringen zullen gaan zorgen voor een nog sneller en efficiënter beoordelingsproces. De doorgevoerde wijzigingen zullen vanaf 21 maart merkbaar zijn.
Wat ga je daarvan merken?
Als intermediair zal je direct terugkoppeling krijgen over de acceptatie van een aangeleverd document in combinatie met de kredietaanvraag. In die terugkoppeling krijg je een duidelijke statusupdate inclusief eventuele instructies (onder andere via email) over de benodigde (vervolg) handelingen. Als acceptant zal je alleen nog documenten ontvangen die Voorlopig Akkoord zijn of die nog handmatig moeten worden beoordeeld.
Wat kan nog beter?
Uit de Taskforce kwam naar voren dat informatie in de kredietaanvragen en de kwaliteit van de aangeleverde documenten cruciaal zijn voor een geautomatiseerde en snelle verwerking van je dossiers.
Informatie uit de kredietaanvraag wordt namelijk in het (automatische) beoordelingsproces vergeleken met de informatie uit de aangeleverde documenten. Indien die niet overeenkomt kan dit leiden tot uitval.
De Taskforce heeft daarom tips op een rij gezet over het indienen van aanvragen en het aanleveren van documenten. Als je vragen hebt over de doorgevoerde verbeteringen in de analysesoftware en de acceptatieregels, kan je contact opnemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Tips voor het invullen van de kredietaanvraag:
1. Zorg dat achternaam en geboortenaam correct worden ingevoerd.
De ingevoerde naam in de aanvraag wordt vergeleken met de naam op het identiteitsbewijs. Zorg daarom dat geboortenaam en de achternaam van de partner gescheiden worden aangeleverd.
2. Zorg voor de invoer van het juiste aantal voorletters van de aanvrager(s).
De voorletters zoals vermeld in de aanvraag worden vergeleken met de voorletters uit de aangeleverde identiteitsbewijzen. Bij een afwijking kan dit leiden tot uitval.
3. Zorg voor een zo correct mogelijke naam van de werkgever.
De naam van de werkgever in de aanvraag wordt in het proces vergeleken met de naam van de werkgevers op de loonstrook. Bij een afwijking kan dit leiden tot uitval.
Tips voor de aanlevering van documenten:
1. Zorg dat er alleen scans (PDF/TIFF) van goede kwaliteit worden aangeleverd.
Reflectie van licht kan leiden tot problemen bij het uitlezen van documenten.
2. Scan de documenten staand (niet liggend).
3. Plaats de stempel niet door de velden van het paspoort of het ID-bewijs.
Dit kan problemen geven bij het uitlezen van het document. Voorkeur is om de stempel rechtsonder in de pagina te plaatsen.
Afgelopen weekend is Skydoo 2.6 in productie genomen. In deze versie zijn o.a. de volgende aanpassingen doorgevoerd:
Daarnaast zijn er voor de geldverstrekkers de volgende aanpassingen doorgevoerd:
Amsterdam, 18 november 2015
Vanaf woensdag 18 november is RegioBank aangesloten op Skydoo. Om de nieuwe werkwijze nauwlettend te kunnen monitoren,
wordt in pilot vorm gestart met een kleine groep formuledeelnemers. Vervolgens sluit RegioBank haar Adviseurs gefaseerd verder aan.
In de nacht van 11 op 12 november voert HDN een wijziging door waardoor het document ‘099 Anders’ niet meer via HDN kan worden opgevraagd en/of ingediend. De bij Skydoo aangesloten geldverstrekkers hebben ter voorbereiding hierop reeds maatregelen getroffen: indien dit document was opgevraagd is het gedurende de afgelopen weken vervangen door een ander document. In het overzicht van opgevraagde documenten zal document ‘099 Anders’ een status hebben gekregen waaruit blijkt dat het document niet meer ingediend hoeft te worden.
Skydoo zal vannacht ook activiteiten uitvoeren in de database, waardoor het document ‘099 Anders’ voor alle dossiers wordt verwijderd uit het overzicht met opgevraagde dossierstukken. Voor dossiers die een van onderstaande statussen hebben, wordt de status na verwijdering van ‘099 Anders’ opnieuw beoordeeld.
Hierdoor kan de dossierstatus wijzigen naar een van de volgende mogelijkheden:
Dossierstatus voor uitfasering | Dossierstatus na uitfasering |
Wachten op (aanvullende) stukken |
Wachten op (aanvullende) stukken of |
Dossier ter acceptatie bij geldverstrekker |
Dossier ter acceptatie bij geldverstrekker of |
Alle dossiers waarin document ‘099 Anders’ was opgevraagd, worden opnieuw beoordeeld. Dit heeft tot gevolg dat van alle dossiers met een van bovenstaande statussen voor uitfasering een email / SX-bericht wordt verstuurd. Het kan gebeuren dat ditzelfde bericht reeds eerder is verstuurd.
Document ‘099 Anders’ kan na de uitfasering niet meer worden ingediend via HDN of in de Skydoo webapp worden geüpload.
Indien je vragen hebt over:
De data voor de releases in 2016 zijn als volgt:
Skydoo 2.6: 21 december 2015, NHG-wijzigingen gaan in per 1 januari 2016
Skydoo 2.7: 21 maart 2016
Skydoo 2.8: 16 juni 2016, NHG-wijzigingen gaan in per 1 juli 2016
Skydoo 2.9: 12 september 2016
Skydoo 2.10: 19 december 2016, NHG-wijziging gaan in per 1 januari 2017
De release van Skydoo 2.6 staat gepland op 21 december. De volgende verbeteringen en aanpassingen worden opgenomen in de nieuwe release en dragen bij aan de verbeterde werking en gebruiksgemak van Skydoo.
Indien er vragen of onduidelijkheden zijn, horen wij dit graag. Uiteraard kunnen deze gesteld worden bij Skydoo Support, maar sinds kort is er op skydoo.nl ook een chatfunctie beschikbaar waarbij je direct kunt chatten met een van onze supportmedewerkers.
Momenteel werkt Skydoo, samen met een groep acceptanten van de verschillende geldverstrekkers, aan de verbetering van de automatische documentbeoordeling. Het huidige documentenproces wordt onder de loep genomen, waarbij gekeken wordt naar allerhande mogelijke verbeteringen die bij kunnen dragen aan een verbeterd proces. In overleg met de geldverstrekkers focussen we in eerste instantie op de volgende, veel opgevraagde documenten: taxatierapporten, loonstroken, ID-bewijzen en paspoorten. Verbeteringen in de betreffende acceptatieregels worden doorgevoerd en van de veel opgevraagde documenten wordt onderzocht welke verbeteringen in de analysesoftware kunnen worden doorgevoerd. Als deze onderdelen goed functioneren, dan zal voor deze documenten hetzelfde gelden als voor een aanvraag: als het document niet wordt goedgekeurd, dan wordt het niet meer automatisch doorgestuurd naar de geldverstrekker, maar dient een juist document te worden ingediend. Daarnaast richt de werkgroep zich op de communicatie over het juiste gebruik van Skydoo.
De combinatie van zowel technische verbeteringen als het verbeteren van de instructies over het platform zal leiden tot verbeteringen in de automatische documentbeoordeling van Skydoo. Uiteindelijk zorgt dit voor een sneller en efficiënter proces, waarbij er vaker en sneller direct feedback gegeven kan worden op ingediende documenten.
Het aanvragen van een offerte en het indienen c.q. uploaden van stukken verloopt in de regel erg soepel. Maar liefst 70% van de aanvragen wordt in een keer goedgekeurd, maar bij wie moet je zijn als er een foutmelding of waarschuwing wordt gegeven?
Het aanvragen van een offerte
Indien je binnen 10 minuten geen e-mail of SX-bericht ontvangen hebt dat de aanvraag in behandeling is genomen, óf als de aanvraag in de Skydoo webapplicatie langer dan 1 uur op 'in behandeling' blijft staan, is het goed contact op te nemen met Skydoo Support. Kijk op de website onder 'Contact' voor de juiste contactgegevens. Sinds kort is er op de website ook een chatfunctie beschikbaar waarbij je direct kunt chatten met een van onze supportmedewerkers.
Wanneer je aanvraag afgewezen is, ondanks het feit dat alle juiste informatie in de aanvraag staat, betekent dit dat deze afgewezen is op basis van acceptatiecriteria. Helaas komt de aanvraag dan niet in aanmerking voor een hypotheekofferte. Mocht je hier aan twijfelen, kan je contact opnemen met de geldverstrekker. Nog beter is het om een gewijzigde aanvraag (een nieuwe versie met hetzelfde aanvraagnummer) in de adviesapplicatie in te dienen die wel binnen de acceptatiecriteria valt.
Het indienen of uploaden van documenten
Indien je in de Skydoo webapp een document ziet dat langer dan een half uur de status 'In behandeling' heeft, kan je contact opnemen met Skydoo Support.
Onlangs heeft Skydoo een vernieuwd Marketing & Communicatieplan gemaakt, waar de nieuwsbrief een onderdeel van is. Vanaf nu houden wij je iedere 3 maanden op de hoogte van ontwikkelingen over Skydoo, zoals bijvoorbeeld release-informatie, best practices en andere zaken die handig zijn om te weten. Daarnaast ontvangen adviseurs iedere week een korte gebruikerstip die direct toegepast kan worden bij het gebruik van Skydoo. Acceptanten ontvangen deze tips maandelijks. Verder zul je Skydoo op meerdere plekken tegenkomen: in webinars, in de vakpers en op beurzen.
Omdat wij het belangrijk vinden feedback te ontvangen van onze gebruikers en daarmee ons platform constant proberen te verbeteren, brengen wij iedere maand een bezoek aan een aantal adviseurs. Ook hebben wij intensief contact met het Skydoo aanspreekpunt van onze geldverstrekkers en houden wij ieder jaar een tevredenheidsonderzoek. Wij verwachten jou op deze manier op de hoogte te houden over de ontwikkelingen bij Skydoo en waar nodig in te kunnen springen op feedback die wij ontvangen van onze gebruikers. Heb je vragen of tips, laat het ons dan weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.!">Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.!
Op 21 mei heeft HDN nieuwe schema’s (15.0) in gebruik genomen. Uw HDN software is standaard zo ingeregeld dat nieuwe schema’s automatisch worden bijgewerkt en gehanteerd.
Constateert u echter dat uw aanvraag niet correct aankomt in Skydoo of, na een positieve beoordeling door Skydoo, niet wordt ontvangen
door de geldverstrekker,dan kan dit komen doordat u een oud schema hanteert. Dit kunt u eenvoudig controleren door:
Skydoo maakt gebruik van HDN Poortwachter, waardoor het nodig is om HDN versie 5.1 of hoger te gebruiken. Indien u een oudere versie gebruikt, dan worden aanvragen niet meer automatisch doorgestuurd naar Skydoo! Als u geen online adviespakket hanteert, controleer dan uw versie middels de volgende stappen:
Heeft u een oudere versie, dan dient deze geüpdate te worden door te klikken op 1 van onderstaande links.
Voordat u dit doet, raden wij u aan om uw HDN certificaat veilig te stellen door een kopie te maken van uw certificaat.
Dit kunt u doen d.m.v. de applicatie webcert.exe in de HDN\bin folder en exporteer uw HDN certificaat.
Let op: Windows XP gebruikers kunnen niet upgraden naar HDN versie 5.1 of hoger.
Stap over op een nieuwe versie van Windows en installeer daarna HDN opnieuw.
Hieronder vind u de update versie's
- 32 bits versie: <klik hier>
- 64 bits versie: <klik hier>
Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de HDN supportdesk: 0182-750585
Skydoo blijft groeien. Er zijn dit jaar twee geldverstrekkers aangesloten bij Skydoo (ASR en Nationale Nederlanden. Ook het aantal tussenpersonen dat gebruik maakt van het Skydoo platform blijft groeien. Gezien de groei van het aantal gebruikers en de toename van het gebruik van Skydoo was het noodzakelijk om het technische platform van Skydoo te migreren naar een nieuw platform. Afgelopen weekend is het nieuwe platform succesvol in gebruik genomen. Aan de functionele werking van Skydoo is niets gewijzigd waardoor de gebruikers gewoon met Skydoo kunnen blijven werken zoals men gewend is.
De wijzigingen zijn met name technisch van aard. Er zijn verbeteringen doorgevoerd aan het platform die ervoor moeten zorgdragen dat de werking van Skydoo gewaarborgd blijft gezien het groeiende aantal deelnemers. De performance van het systeem is ook verbeterd waardoor aanvragen sneller worden verwerkt . Daarnaast is de beveiliging van het Skydoo platform nog verder verbeterd in verband met de aangescherpte beveiligingseisen.
Amsterdam, 15 februari 2014
Nationale-Nederlanden Bank en Skydoo hebben vrijdag 14 februari jl. een samenwerkingscontract ondertekend. Met Skydoo maakt Nationale-Nederlanden een volgende stap in het digitaliseren van haar hypotheekprocessen. Het aanvragen, offreren en accepteren van hypotheken wordt hierdoor voor klanten en adviseurs efficiënter, sneller en transparanter. Op maandag 17 februari neemt Nationale-Nederlanden Skydoo in gebruik. Gestart wordt met een kleine groep intermediairs, om de nieuwe werkwijze nauwlettend te kunnen monitoren. Vervolgens sluit Nationale-Nederlanden haar distributiepartners gefaseerd verder aan.
Inmiddels zijn meer dan 1.000 intermediairs op Skydoo aangesloten. Skydoo heeft gedurende 2013 maar liefst 14.000 hypotheekaanvragen bij AEGON, SNS en BLG afgeleverd. Deze groei is enorm! Verwerkte Skydoo in januari nog 100 dossiers, waren dit er in oktober al 1.800. Skydoo verwacht dat het aantal dossiers de komende maanden verder zal toenemen.Skydoo heeft, met het oog op de nabije toekomst, de hoogste prioriteit gegeven aan aanpassingen die bijdragen aan de stabiliteit en performance van het platform. Hiermee blijft de dienstverlening optimaal.
Het is de ambitie van Skydoo om de intermediairs te ondersteunen met de mogelijkheid om in een digitale omgeving consumenten zelf documenten te laten uploaden. Het intermediair controleert en monitort dit proces en kan de consument, indien nodig, begeleiden. Het intermediair blijft zelf ‘in control’.
Amsterdam, 22 augustus 2013
Amsterdam, 28 juni 2013
Inmiddels zijn maar liefst 480 tevreden intermediairs bij Skydoo aangesloten. Skydoo blijft (gecontroleerd en in samenwerking met AEGON, SNS Bank en BLG Wonen) nieuwe intermediairs aansluiten. Inmiddels heeft De Hypothekers Associatie besloten om alle aanvragen voor AEGON via Skydoo te laten verlopen. Hierdoor zal het aantal actieve gebruikers groeien naar ruim 630 intermediairs.
De aantrekkelijkheid van Skydoo neemt voor zowel geldverstrekkers als intermediairs toe. Enerzijds door het snel stijgend aantal aangesloten intermediairs, waaronder grote intermediairs als De Hypotheker. Anderzijds door de focus van alle marktpartijen op de efficiënte, snelle en goedkope processen van Skydoo. In de afgelopen periode is Skydoo, in goede samenwerking met AEGON, SNS Bank en BLG Wonen in staat geweest het platform door te ontwikkelen en nog beter aan te laten sluiten bij de behoeften van zowel de aangesloten intermediairs als de geldverstrekkers. Bij alle aangesloten geldverstrekkers groeit het aandeel van hun productie via Skydoo gestaag. Circa 25% van de huidige hypotheekproductie van AEGON wordt via Skydoo gefaciliteerd en men verwacht dat dit aandeel in de komende maanden naar circa 60% zal stijgen.
Ook BLG Wonen wil vanaf nu de intermediairs het gemak laten ervaren van het indienen via Skydoo. Met het oog op de snelle en transparante beoordeling van hypotheekaanvragen en dossierstukken verwacht BLG Wonen eind 2013 alleen nog nieuwe productie via Skydoo.
Skydoo verwacht dat het huidige succes ook andere geldverstrekkers aantrekt om zich aan te sluiten bij Skydoo. Daardoor verstevigt dit platform haar positie in de hele hypotheekmarkt als de standaard voor het digitaal versturen en beoordelen van hypotheekdossiers. Als resultaat van deze operationele verbetering kunnen intermediairs meer tijd gaan besteden aan datgene wat hen het meest aan het hart gaat. Klanten helpen om snel en professioneel zaken te doen in de hypotheekmarkt.
Tijdens het IIR Hypothekenevent in Amsterdam op 16 februari jl. presenteerde Skydoo zich. Skydoo biedt een nieuw digitaal platform dat het proces van hypotheekaanvragen en dossierverwerking tussen intermediairs en geldverstrekkers versnelt en efficiënter maakt.
Met indrukwekkende techniek, ontwikkeld door Davinci, vertaalt Skydoo hardcopy documenten zoals een identiteitsbewijs, een salarisstrook en de koopakte naar een dossierstuk wat digitaal en automatisch door de Skydoo software wordt beoordeeld. Nu is dit allemaal nog handwerk met vaak lange doorlooptijden. In de eerste versie van Skydoo worden de 15 meest voorkomende documenten automatisch verwerkt. Daarnaast wordt de aanvraag voor een offerte getoetst aan de acceptatienormen van de betrokken geldverstrekker en externe bronnen zoals het BKR. Skydoo betekent tijdwinst en hogere betrouwbaarheid, waardoor het intermediair en zijn klant beter bediend worden. In de intermediaire markt is grote behoefte aan een efficiënter proces van aanvragen. Ontwikkelingen zoals het verdwijnen van provisie versterken dat. Dankzij Skydoo is het intermediair minder tijd kwijt aan het bemiddelingsproces. Hij kan daarbij gewoon gebruik blijven maken van zijn vertrouwde adviessoftware, Skydoo sluit namelijk volledig aan op de HDN-standaard.
Voor banken betekent werken via Skydoo een aanzienlijke versnelling van hun offerte- en acceptatieprocessen, een kleinere kans op fouten en een hogere betrouwbaarheid. Het digitale platform Skydoo is een product van Coöperatie Skydoo u.a. en een initiatief van Davinci en Koot en van Basten. De eerste deelnemers in de coöperatie zijn AEGON, ASR, BLG Hypotheken en SNS Bank. Skydoo verwacht in de loop van het jaar meer geldverstrekkers aan te sluiten. Skydoo bevindt zich in de testfase en zal waarschijnlijk rond de zomer operationeel zijn en gelanceerd worden.